hr en
  • promijeni kontrast
  • promijeni pismo

Zelena akcija se uključuje u međunarodnu kampanju „Želimo pravednu proizvodnju tropskog voća!”

Mff web 800x600 01

Zelena akcija od ove godine sudjeluje u međunarodnoj kampanji „Make Fruit Fair“ čiji je cilj učiniti proizvodnju tropskog voća pravednijom za radnike i manje štetnom za okoliš.

Više nevladinih organizacija iz Europe djeluju u partnerstvu s malim organizacijama poljoprivrednika i sindikatima radnika na plantažama Afrike, Južne Amerike i Kariba kako bi poboljšali uvjete života i rada stotina tisuća ljudi koji uzgajaju, beru i pakiraju tropsko voće koje mi kupujemo u trgovačkim lancima svakoga dana.

Poseban fokus kampanje usmjeren je na velike lance supermarketa. Kao veliki kupci, lanci supermarketa imaju značajan utjecaj kojeg mogu iskoristiti kako bi se uvjeti u proizvodnji tropskog voća poboljšali. Osim toga, cilj je kampanje potaknuti donošenje kvalitetnih zakonskih rješenja koja bi trebala regulirati zloupotrebu kupovne moći prodajnih lanaca i osigurati da tvrtke preuzmu odgovornost za radne uvjete u zemljama proizvodnje.

Devastacija okoliša i kršenje radničkih prava česta su pojava u proizvodnji tropskog voća. U mnogim slučajevima situacija se posljednjih godina ne poboljšava, već naprotiv, pogoršava. U utrci za profitom veliki otkupljivači spuštaju cijene toliko nisko da one jedva pokrivaju troškove proizvodnje. Ovo dovodi do rušenja cijene rada, tako da mali uzgajivači i radnici na plantažama teško mogu zaraditi dovoljno za život. Radni uvjeti na plantažama su teški – plaće su niske, smjene duge, a sigurnost zaposlenja gotovo nikakva. Radnicima se često onemogućava udruživanje u sindikate, a sindikalni aktivisti bivaju žrtve zastrašivanja i nasilja. Intenzivne metode uzgoja čiji je cilj povećanje produktivnosti izazivaju znatne štete za okoliš. Zagađenje voda, erozija, uništavanje šuma i prirodnih staništa samo su neke od posljedica. Intenzivno korištenje pesticida, osim po okoliš, ima i značajne posljedice po zdravlje ljudi. Najugroženiji su, ponovo, radnici na plantažama.

Kampanja će ove ciljeve pokušati postići aktivacijom potrošača, ponajviše putem peticija i pisama koja će biti upućivana predstavnicima maloprodajnih lanaca, tvrtkama koje se bave uzgojem, te subjektima koji mogu utjecati na donošenje zakona koji bi mogli doprinijeti pravednijoj proizvodnji.

Prva peticija koju u sklopu kampanje promoviramo zahtjeva od trgovačkog lanca Lidl plaćanje pravedne cijene proizvođačima banana i ananasa koje se u ovom lancu prodaju. Banane su tropsko voće koje se u Europi najviše konzumira. Kada je riječ o ananasu, njegova potrošnja u Europi posljednjih godina bilježi strelovit porast, a njegov uzgoj je najčešće povezan s naročito velikim štetama za okoliš te kršenjima radničkih prava. Peticiju možete potpisati ovdje.

Dokumenti

Letak kampanje Make Fruit Fair

PDF 35.3 MB

Naše sadržaje možete prenositi u integralnoj ili prerađenoj verziji uz navođenje organizacije Zelena akcija - pod uvjetima licence Creative Commons Imenovanje 4.0 međunarodna.
Ovo dopuštenje se ne odnosi na stock fotografije i embedane sadržaje drugih stvaratelja.

Design & development: Slobodna domena Zadruga za otvoreni kod i dizajn

Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.