hr en
  • promijeni kontrast
  • promijeni pismo

Dosta je prometnog kolapsa! Izađi na izbore!

Zelena akcija i Pravo na grad očekuju od budućeg gradonačelnika ili gradonačelnice i skupštinske većine zaokret u prometnoj politici. Neučinkovit promet jedan je od glavnih zagrebačkih problema, a temelj kvalitetnog sustava mora biti javni prijevoz, biciklistički promet te uređene pješačke površine.

Poručile su to udruge na današnjoj akciji usred jutarnje špice na križanju Vukovarske i Savske. Istaknuli su velik transparent „Dosta je! Izađi na izbore“ te stilizirane prometne znakove kojima su upozoravali na gužvu u prometu, sporost javnog prijevoza, nepostojanje biciklističke infrastrukture te korupciju i pogodovanja u izgradnji prometne infrastrukture.

Jedino bitnije ulaganje u javni prijevoz u posljednjem mandatu bila je izgradnja žičare. Samo za vrijednost aneksa ugovora o izgradnji, kojima je cijena izgradnje drastično porasla, mogla se izgraditi godinama planirana tramvajska pruga s čak 8 tramvajskih stajališta od Zapruđa do Ranžirnog kolodvora. To je potez kojem gravitira preko 30.000 stanovnika ovog dijela Novog Zagreba. Umjesto toga, novac se slijevao u tvrtku blisku pokojnom gradonačelniku, žičara i dalje nije otvorena, a Zagreb čak 20 godina nije dobio niti jedan metar nove tramvajske pruge.
Posljednjih godina se u Zagrebu ukupan broj motornih vozila godišnje poveća za 17 do 18 tisuća. Nikakve nove ceste i garaže ne mogu dugoročno zadovoljiti takav porast potražnje, a sva nova infrastruktura ubrzo će postati nedostatna. Jedino rješenje je staviti naglasak na alternative korištenju automobila.

To znači da, osim proširenja tramvajske mreže, potrebno je osigurati poštivanje žute trake i neometano kretanje sredstava javnog prijevoza kako bi se povećala sramotno niska prosječna brzina vožnje tramvaja od samo 13 km/h. U suradnji s HŽ-om treba izgraditi nove željezničke stanice te vlakove bolje uklopiti u zagrebački promet. Nužno je uspostaviti jedinstveni tarifni sustav raznih prijevoznika koji pružaju uslugu javnog prijevoza u Zagrebu te početi elektrificirati autobuse ZET-a kako bismo se odmakli od korištenja fosilnih goriva poput plina. Potrebno je napraviti pravu mrežu biciklističkih magistrala, staza i traka, osigurati dovoljno parkirnih mjesta za bicikle te uspostaviti razgranat sustav javnih bicikala u gradskom vlasništvu. Nužno je širiti pješačke zone, osigurati dovoljno široke nogostupe te uspostaviti zone smirenog prometa unutar dijelova stambenih naselja. Također, potrebno je izgraditi parkirališta i garaže izvan gradskog središta te uvesti tzv. Park&Ride sustav.

Prometno planiranje neraskidivo je povezano s prostornim planiranjem i treba postati njegov sastavni dio. Upravo se pametnim urbanizmom može kreirati grad u kojem se smanjuje potreba za velikim brojem putovanja te se ljudima omogućuje da velik dio svojih potreba zadovolje u svojim gradskim četvrtima. Izbori su prilika za takav zaokret i konačni početak rješavanja nagomilanih problema. Zbog toga udruge pozivaju sve građane i građanke Zagreba da tu priliku iskoriste te izađu na izbore.

Cijelu fotogaleriju s akcije pogledajte na poveznici.

Naše sadržaje možete prenositi u integralnoj ili prerađenoj verziji uz navođenje organizacije Zelena akcija - pod uvjetima licence Creative Commons Imenovanje 4.0 međunarodna.
Ovo dopuštenje se ne odnosi na stock fotografije i embedane sadržaje drugih stvaratelja.

Design & development: Slobodna domena Zadruga za otvoreni kod i dizajn

Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.